گزارش برگزاری کارگاه آشنایی و تبیین شیوه های جذب گرنت طرح های پژوهشی و قراردادهای برون دانشگاهی

گزارش برگزاری کارگاه آشنایی و تبیین شیوه های جذب گرنت طرح های پژوهشی و قراردادهای برون دانشگاهی 1403/03/6

گزارش برگزاری کارگاه آشنایی و تبیین شیوه های جذب گرنت طرح های پژوهشی و قراردادهای برون دانشگاهی

گزارش برگزاری کارگاه آشنایی و تبیین شیوه های جذب گرنت طرح های پژوهشی و قراردادهای برون دانشگاهی

 

کارگاه «آشنایی و تبیین شیوه های جذب گرنت طرح های پژوهشی و قراردادهای برون دانشگاهی» با حضور جناب آقای دکتر حمید دهقانی، مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشکده ادبیات، به عنوان مدرس، و همچنین حضور دکتر سیدعلی هاشمیان فر ریاست دانشکده ادبیات و دکتر هومن محمد قربانیان معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و اعضای هیات علمی دانشکده در تاریخ ششم خرداد 1403 ساعت 11 در تالار مهرعلیزاده برگزار شد. 

در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید قرائت گردید و سپس دکتر محمدقربانیان گزارشی از اهمیت جذب طرحهای پژوهشی و بستن قرارداد با نهادهای برون دانشگاهی ارائه کردند. سپس دکتر دهقانی در ارائه و تدریس خود، گزارشی از نحوه جذب قراردادها و انجام فرصتهای مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت و امریه ها را بیان کردند. همچنین شاخصهای مرتبط با شناسایی اعضای هیات علمی در قراردادها، معرفی سامانه سجاد و عملکرد آن در ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه نیز به تفصیل بحث شد. 

در ادامه جناب آقای دکتر ابوالحسن فیاض انوش، دبیر هیأت اجرایی جذب، به اعضای هیات علمی تذکر دادند که فرصتهای مطالعاتی و حضور افراد در نهادهای خارج از دانشگاه حتما باید از مسیر دانشگاه و با آگاهی و حکم دانشگاهی باشد.

در فرصت پرسش و پاسخ دو مساله مهم مطرح شد بدین ترتیب که اعضای دانشگاه به خودی خود نمی توانند با نهادها و موسسات برون دانشگاهی ارتباط موثر برای جذب طرح و پروژه داشته باشند و لازم است حتما فردی یا معاونتی به عنوان واسطه و broker وجود داشته باشد تا فرصتهای موجود در دانشگاهها و صنایع را به اطلاع هم برساند، مگر نه روابط اعضای هیات علمی با نهادهای برون دانشگاهی بسیار محدود و صرفا در مجاری خاصی است. نکته دوم اینکه اعضای هیات علمی در بستن قراردادها با نهادهای برون دانشگاهی، مثلا شهرداریها، حمایت لازم را از دانشگاه دریافت نمی­کنند و خود را در این مسیر تنها می­بینند. لذا لازم است آگاههای حقوقی و مالی لازم در این زمینه در اختیار اعضای هیات علمی قرار گیرد.

در انتهای جلسه دکتر هاشمیان فر، ریاست محترم دانشکده ادبیات با تشویق اعضای هیات علمی به برقراری ارتباط موثر با موسسات برون دانشگاهی، خواستار توجه اعضای هیات علمی به مسایل و مشکلات زندگی مردم و تلاش برای رفع آنها از طریق طراحی پروژه های اثربخش و پایدار شدند.

 
   
 
 
 
 
تاریخ:
1403/03/08
تعداد بازدید:
261
منبع:
معاونت پژوهشی دانشکده
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی
کدپستی: 8174673441
E-mail: ltradmin@ltr.ui.ac.ir | Admission.ui.ac.ir
آدرس ما در اینستاگرام Ui_Ltr@
Powered by DorsaPortal