۱۴۰۳ يکشنبه ۲ دي
شوراي ارزيابي كتاب(فرآيند تاييد امتياز آثار كتابي اعضاي هيات علمي مربوط به ترفيع ساليانه)
شورای ارزیابی کتاب(کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان):
شورای ارزیابی کتاب در سال 1399 با هدف امتیازدهی تخصصی آثار کتابی اعضای هیات علمی متقاضی ترفیع سالیانه با پیشنهاد معاونت پژوهشی و تصویب در شورای معاونان پژوهشی دانشگاه شروع به کار نمود.
مقرر شد از تخصص داور منتخب گروه های آموزشی (جدول محتوایی) و نظرات نسخه شناسان شورای ارزیابی کتاب (جدول شکلی)، برای امتیازدهی تخصصی، عادلانه و در فرایندی یکپارچه استفاده شود.
 
رئیس شورا:
 
اعضای شورا:
  • مدیرکتابخانه، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه (عضو حقوقی) 
  • مدیر امور پژوهشی (عضو حقوقی) -رئیس اداره انتشارات (عضو حقوقی) 
  • نماینده پردیس علوم انسانی (عضو حقیقی) -نماینده پردیس علوم پایه (عضو حقیقی) 
  • نماینده پردیس علوم مهندسی (عضو حقیقی) 
  • کارشناس شورای ارزیابی کتاب (دبیر جلسه) 
وظایف شورا:
  • بررسی و تائید امتیاز مناسب با نوع کتاب پس از دریافت کتاب و مستندات لازم از طرف دانشکده (فرایند ترفیع اعضای هیات علمی دانشگاه)؛ 
  • بررسی و تائید امتیاز جدول شکلی مناسب با نوع کتاب پس از دریافت کتاب و مستندات لازم از طرف دانشکده (فرایند ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه) در موارد خاص؛ 
  • بررسی و تائید ناشران پیشنهادی در جهت بروزرسانی و تکمیل فهرست ناشران مورد تائید دانشگاه؛ -ارائه آمار کمی و کیفی میزان تالیفات کتابی اعضای هیات علمی دانشگاه جهت ارائه به پایگاه های استنادی ISI ، ISC ، اداره علم سنجی و رتبه بندی دانشگاه ، ... 
  • بررسی وضعیت ناشر منتخب اعضای هیات علمی (جهت چاپ کتاب) در فهرست ناشران مورد تائید دانشگاه و اعلام به مدیریت امور پژوهشی؛ 
  • بررسی و تائید نظر دانشکده در خصوص کتاب فاخر متقاضیان ارتقاء؛ 
  • بررسی و تائید ناشر و تیراژ کتابهای با دارای چاپ بیش از 5000 نسخه (متقاضیان پایه تشویقی)؛
فرایند ترفیع مربوط به آثارکتابی اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان در دانشکده ها:
1-دریافت کتاب و بررسی مستندات -داشتن ثبت صحیح آدرس دانشگاه در اثر: اعلام وابستگی متقاضی به دانشگاه اصفهان بر روی جلد یا صفحه عنوان یا صفحه حقوق یا در انتهای مقدمه (ضروری و شرط بررسی و امتیازدهی)؛ -چاپ اول بودن کتاب (چاپهای بعدی با داشتن تغییرات بیشتر از 30 درصد نسبت به چاپ قبلی (ویرایش بودن)؛ -اعلام مجوز مدیریت امور پژوهشی (برای تبدیل پایان نامه دانشگاه اصفهان به کتاب) در صفحه حقوق؛ -بررسی وضعیت انتشارات اثر با فهرست ناشران مورد تائید دانشگاه؛ -ارائه فرم خوداظهاری تکمیل شده توسط متقاضی به همراه اثر؛
2-انجام داوری تخصصی -استعلام داور متخصص از معاون پژوهشی، مدیر گروه یا رئیس دانشکده؛ -هماهنگی با داور متخصص منتخب و ارسال کتاب و فرم ارزیابی مربوط به نوع اثر؛ -پیگیری برای بازگشت کتاب و فرم ارزیابی؛ -بررسی و تائید ارزیابی تخصصی و تکمیل جدول محتوایی و شکلی مربوط به نوع اثر؛
3-ارسال کتاب و مستندات آن برای شورای ارزیابی کتاب -ارسال کتاب؛ -فرم ارزیابی تکمیل شده (فایل ورد و نسخه چاپی با امضای داور)؛ -پیگیری برای ارسال درخواست متقاضی در سامانه گلستان و تکمیل تمام فیلدهای مربوط به درخواست؛ -بارگذاری تصویر: طرح جلد، صفحه عنوان، صفحه حقوق، محل ثبت صحیح آدرس دانشگاه اصفهان در سامانه گلستان؛
4-نکات مهم -در صورت ویرایش بودن کتاب، ارائه نسخه ویرایش قبلی و جدید ، برای مقایسه میزان تغییرات ضروری است؛ -در ارزیابی تخصصی، به داور متخصص جهت اعلام عدد ضریب تالیف و نوع کاربرد کتاب (درسی ، کمک درسی یا پژوهشی ) یادآوری می شود؛
-در صورت ارزیابی سوگیرانه از طرف داور متخصص، جهت ارزیابی مجدد (داور جدید) اقدام می شود؛ -امتیاز ناشر کتاب بر حسب فهرست ناشران مورد تائید دانشگاه، به شرح ذیل محاسبه می شود:
گروه اول: 8 تا 10؛
گروه دوم: 6 تا 7؛
گروه سوم: 4 تا 5؛
گروه چهارم: 2 تا 3؛
گروه پنجم: 1 ؛ در صورت نبودن ناشر کتاب در فهرست مذکور، امتیازی برای فیلد ناشر در نظر گرفته نمی شود؛ -امتیاز نوع کاربرد کتاب بر اساس آیین نامه آن به شرح ذیل محاسبه می شود: کتاب درسی: 7 تا 10 ؛ کتاب کمک درسی: 4 تا 7؛ کتاب پژوهشی: 2 تا 4 ؛ سایر : 1
-در صورتی که قطع کتاب با قطع وزیری چاپ نشده است، تعداد صفحات کتاب، با مقایسه قطع چاپ شده کتاب با قطع وزیری، امتیاز دهی می شود؛
-فرم های ارزیابی کتاب بر حسب نوع کتابهای رسیده به شورای ارزیابی به شرح ذیل تدوین و تالیف شده است: فرم ارزیابی کتاب تالیف، تصنیف، گردآوری، ترجمه، تصحیح، واژه نامه، داستان، شعر، فصل کتاب.
-در ارسال فرم ارزیابی مناسب نوع کتاب برای داور متخصص، بر اساس فرم خوداظهاری متقاضی یا مشورت با داور اقدام می شود.
-در صورت چاپ کتاب متقاضی در انتشارات دانشگاه اصفهان، فرم داوری انجام شده از آن اداره درخواست می شود و فرم ارزیابی شورا با استفاده از نظرات داور انتشارات ، تطبیق و تکمیل می شود؛
-امتیاز محاسبه شده و نهایی برای کل کتاب در نظر گرفته می شود و بر حسب تعداد همکاران تالیف و اولویت اعلام شده در صفحه عنوان کتاب، امتیاز متقاضی بر اساس جدول تصویب شده و به صورت خودکار در سامانه گلستان مشخص می شود.
 
فرمهای مورد نیاز:
مستندات تصویب شده:

محل دفتر شورا: طبقه پنجم کتابخانه مرکزی- تلفن 37933181
 
 
تاریخ به روزرسانی:
1403/03/29
تعداد بازدید:
2661
Powered by DorsaPortal