۱۴۰۳ شنبه ۲۵ اسفند
مرتضی حاجی حسینی
گروه آموزشی : فلسفه
آدرس پست الکترونیک :
آدرس صفحه شخصی :
|
Ph.D.,فلسفه و کلام اسلامی,دانشگاه تربیت مدرس,۱۳۷۵
M.Sc.,فلسفه و حکمت اسلامی,,۱۳۶۹
B.Sc.,علوم و معارف اسلامی,,۱۳۶۶
جستجو:
|
Proof-Theoretic Approach to Logical Consequence, and Tarski's Criticism of it,پژوهشهای فلسفی (ادبیات و علوم انسانی سابق)-دانشگاه تبریز,۱۴۰۳
حمید علایی نژاد, مرتضی حاجی حسینی
The Relevance Logic Theory and the Truth-Functional System Theory; A Comparison and Evaluation Based on the Inference to the Best Explanation and Priest's Quantitative Model,پژوهشهای فلسفی (ادبیات و علوم انسانی سابق)-دانشگاه تبریز,۱۴۰۳
مرتضی حاجی حسینی
Critical Review of a Critique of the Semantics of Non-Truth-Functional System; How are Causal, Conceptual and Logical Relations Formulated and Evaluated?,فلسفه,۱۴۰۳
مرتضی حاجی حسینی, محمدحسین اسفندیاری
Validity of the laws of non-contradiction and excluded middle; Logical or Psychological,حکمت معاصر,۱۴۰۳
مرتضی حاجی حسینی, محمد حسین اسفندیاری
New Conditions for the Validity of Argument: Logical or Epistemological (Acquaintance with the Types of Fallacies in a Critique) M,هستی و شناخت,۱۴۰۲
مرتضی حاجی حسینی, حمیده بهمن پور
Critical Review of a Critique of the Non-Truth-Functional System of Propositional Logic; Are the Theses of Aristotle and Boethius Proved?,منطق پژوهی,۱۴۰۲
مرتضی حاجی حسینی, حمیده بهمن پور
Critical Analysis of a Critique of the Truth-Functional System Semantics: Can the Conclusion of an Argument Be Independent of the Premises?,فلسفه و کلام اسلامی,۱۴۰۲
مرتضی حاجی حسینی, حمیده بهمن پور
How is Logical Implication Analyzed and Formulated? A Critical Review of the Article "on Historical Aspects of Hajihosseini's Logical Systems",شناخت(پژوهشنامه ادبیات و علوم انسانی سابق)-دانشگاه شهید بهشتی,۱۴۰۲
مرتضی حاجی حسینی, حمیده بهمن پور
مطالعه قیاس ارسطویی با نگاهی به رویکردهای استلزامی و استنتاجي,,۱۴۰۲
حمیده بهمن پور, مرتضی حاجی حسینی, غلامرضا زکیانی
A Critical Examination of a Criticism on the Truth Functional System of Basic Propositional Logic Are The Ways of Proving the EQT and EFQ Principles Closed?,آینه معرفت,۱۴۰۲
مرتضی حاجی حسینی, حمیده بهمن پور
SOPHIA PERENNIS The Semiannual Journal of Sapiential Wisdom and Philosophy,جاویدان خرد,۱۴۰۲
مرتضی حاجی حسینی, حمیده بهمن پور
ringtheBeginningofHumanLifeinModernMedicineandAvicenna'sPhilosophicalPerspective,تاریخ پزشکی,۱۴۰۱
مژگان گلزار, مرتضی حاجی حسینی
Evaluating Etchemendy's Critiques of Tarski's Analysis of Logical Consequence,پژوهشهای فلسفی (ادبیات و علوم انسانی سابق)-دانشگاه تبریز,۱۴۰۱
حمید علایی نژاد, مرتضی حاجی حسینی
Aristotle on Ontological Pluralism,پژوهشهای فلسفی (ادبیات و علوم انسانی سابق)-دانشگاه تبریز,۱۴۰۰
محمدحسین اسفندیاری, مرتضی حاجی حسینی, محمدعلي حجتي
The Collapse Argument Reconsidered,,۱۳۹۹
حمید علایی نژاد, مرتضی حاجی حسینی
روش شناسی استنتاج به بهترین تبیین: مدلی برای گزینش نظريات منطقي,,۱۳۹۹
مسعود الوند, مرتضی حاجی حسینی, امیراحسان کرباسی زاده
An analysis on the answer Sheikh ishraq and Mullasadra to the problem ((to be general individual)),حکمت صدرایی,۱۳۹۹
مهدی لاجوردی, مرتضی حاجی حسینی
Discursive Analysis of Debate of Abu Sa'id Syrafi Nahwi and Abu Bashar Mata,منطق پژوهشی-پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (این مجله از مرداد ۹۱ و نیز از شماره ۱ بهار و تابستان ۸۹ دارای رتبه علمی-پژوهشي مي باشد.),۱۳۹۸
اسماعیل نوشاد, مرتضی حاجی حسینی
کثرت گرایی بیل و رستال؛ و وحدت گرایی حداقلی در مورد منطق,,۱۳۹۸
حمید علایی نژاد, مرتضی حاجی حسینی
Critical Review of Telic Pluralism about Logic,منطق پژوهشی-پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (این مجله از مرداد ۹۱ و نیز از شماره ۱ بهار و تابستان ۸۹ دارای رتبه علمی-پژوهشي مي باشد.),۱۳۹۸
حمید علایی نژاد, مرتضی حاجی حسینی
some considerations on Williamson view about the tension between non-classical logic and applicability of mathematics,منطق پژوهشی-پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (این مجله از مرداد ۹۱ و نیز از شماره ۱ بهار و تابستان ۸۹ دارای رتبه علمی-پژوهشي مي باشد.),۱۳۹۸
مسعود الوند, مرتضی حاجی حسینی, امیراحسان کرباسی زاده
The Existentialistic Reading of Mulla Sadra's Anthropology,حکمت صدرایی,۱۳۹۷
محمدرضا بلانیان, مرتضی حاجی حسینی
خاستگاه فلسفه اسلامی در نهضت ترجمه و پیشینه ی ایدئولوژیک آن در زمان ساسانی,,۱۳۹۶
اسماعیل نوشاد, مرتضی حاجی حسینی
آیا درباره وجود ذهنی هنوز حرفی برای گفتن وجود دارد؟ بررسی برخی نقدهای وارد بر نظريه وجود ذهني و تعريف نقشي جديد براي آن,,۱۳۹۶
ابوالفضل صبر آمیز, مرتضی حاجی حسینی
تحلیل علم حصولی از منظر معرفت شناختی»,,۱۳۹۶
مهدی لاجوردی, مرتضی حاجی حسینی
بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی و مدیران گروه هاد درمورد راه اندازی رشته هاي علوم انساني و چگونگي پذيرش دانشجو در پرديس هاي دانشگاهي,,۱۳۹۶
لیلا حشمتی فر, محمدجواد لیاقت دار, مرتضی حاجی حسینی
نگاه اصالت ماهوی و مسئله شناخت (با تکیه بر فلسفه ملاصدرا و هایدگر),,۱۳۹۳
مرتضی حاجی حسینی, محمدجواد صافیان اصفهانی, محمدرضا بلانیان
فرایند حصول شناخت آدمی در فلسفه صدر المتالهین شیرازی,,۱۳۹۳
محمدرضا بلانیان, مرتضی حاجی حسینی
قیاس مساوات و تحلیل چگونگی اعتبار آن در منطق سنتی (همراه با نقد و بررسی رویکردهای مختلف و ارائه رويکردي نوين),,۱۳۹۱
مرتضی حاجی حسینی, دایوش درویشی
باورهای پایه وچگونگی تحصیل معرفت عینی و ضروری از ديد فيلسوفان مسلمان و تحليلي نوين و وجود شناختي از آنها,,۱۳۹۱
مرتضی حاجی حسینی
متصله لزومی درمنطق سینوی و نقد و تحلیل رویکردهای مختلف در باره نسبت آن با انواع شرطی در منطق جديد,,۱۳۹۰
مرتضی حاجی حسینی
متصله لزومیه و انواع در منطق سینوی همراه با تحلیل و نقد برخی دیدگاه ها,,۱۳۹۰
مرتضی حاجی حسینی
منطق سینوی و استلزام مادی,,۱۳۸۹
مرتضی حاجی حسینی
آیا منطق دانان قدیم از استلزام مادی آگاه بوده اند؟,,۱۳۸۹
مرتضی حاجی حسینی
تحلیل روش شناختی و وجودی باورهای پایه در فلسفه دکارت,,۱۳۸۸
مرتضی حاجی حسینی
اصل طردشق ثالث وانگارة تخطی از آن در پارادایم های چند ارزشی و فازی,,۱۳۸۷
مرتضی حاجی حسینی
Rereading and accounting for Sadras philosophy according to Kants terminology,,۱۳۸۶
مرتضی حاجی حسینی
بررسی یک تعارض و تحلیل و ریشه یابی آن پیش فرض امکان شناخت ذاتيات اشياء يا محدوديت توانائي انسان در وقوف برحقيقت آنها,,۱۳۸۴
مرتضی حاجی حسینی
مسئله امکان شناخت و جزر و مد شک در فلسفه کلاسیک غرب,,۱۳۸۳
مرتضی حاجی حسینی
کمیت و کیفیت گزاره های شرطی متصله در منطق ابن سینا,,۱۳۸۲
مرتضی حاجی حسینی
بررسی و تحلیل نظریه مطابقت صدق در فلسفه اسلامی,,۱۳۸۲
مرتضی حاجی حسینی
Analytic Comparison on Allameh and Corbin,,۱۳۸۲
مرتضی حاجی حسینی
THE PUZLLE OF KNOWLEDGE IN ISLAMIC PHILOSOPHY,,۱۳۸۱
مرتضی حاجی حسینی
بررسی و تحلیل آراء فیلسوفان مسلمان در مورد تعریف علم از ابن سینا تا صدر المتالهین,,۱۳۸۱
مرتضی حاجی حسینی
. شرطی ها و شروط صدق آنها در نظر منطق دانان مسلمان ( پس از ابن سینا),,۱۳۸۱
مرتضی حاجی حسینی
بررسی و تحلیل گزاره های شرطی و شروط صدق آنها در منطق ابن سینا,,۱۳۸۰
مرتضی حاجی حسینی
ابتکارات صدرالمتالهین و برخی فیلسوفان متآخر در حل معمای شناخت,,۱۳۸۰
مرتضی حاجی حسینی
THEORIES OF KNOWLEDGE IN ISLAMIC PHILOSOPHY,,۱۳۸۰
مرتضی حاجی حسینی
بررسی و تحلیل برهان خلف در دو نظام منطقی قدیم و جدید,,۱۳۷۹
مرتضی حاجی حسینی
تبیینی نو از فطرت و آزمونی بر مبانی حکمت متعالیه,,۱۳۷۷
مرتضی حاجی حسینی
جغرافیای منطقی مفاهیم ذهنی,,۱۳۷۵
مرتضی حاجی حسینی
زمان در فلسفه اسلامی,,۱۳۷۴
مرتضی حاجی حسینی
جستجو:
|
Analytic Comparison between Allamah Tabataba'i's view and that of Henry Corbin concerning Human Perfection (۲۱۵۶),Colloque, Franco-Iranien, Henry Corbin ۱۹۰۳-۱۹۷۸, Allameh Tabatabai ۱۸۹۲-۱۹۸۱,۱۳۸۲/۰۹/۰۸ _ ۱۳۸۲/۰۹/۰۸,مرتضی حاجی حسینی
(۱۱۵۳۴),,۱۳۷۶/۰۳/۱۱ _ ۱۳۷۶/۰۳/۱۱,مرتضی حاجی حسینی
(۸۶۰۰),,۱۳۷۷/۰۳/۱۱ _ ۱۳۷۷/۰۳/۱۱,مرتضی حاجی حسینی
(),,۱۳۷۷/۰۶/۱۵ _ ۱۳۷۷/۰۶/۱۵,مرتضی حاجی حسینی
(۹۶۶۸),,۱۳۸۲/۰۲/۰۱ _ ۱۳۸۲/۰۲/۰۱,مرتضی حاجی حسینی
(۱۳۸۴۷),,۱۳۸۹/۰۴/۰۹ _ ۱۳۸۹/۰۴/۰۹,مرتضی حاجی حسینی
(۵۲۹۸),,۱۳۸۹/۱۲/۰۳ _ ۱۳۸۹/۱۲/۰۳,مرتضی حاجی حسینی
(),,۱۳۹۰/۰۳/۲۵ _ ۱۳۹۰/۰۳/۲۵,مرتضی حاجی حسینی
(۱۳۷۳۸),,۱۳۸۴/۰۲/۰۱ _ ۱۳۸۴/۰۲/۰۱,مرتضی حاجی حسینی
(۴۷۱۹),,۱۳۸۰/۱۲/۰۶ _ ۱۳۸۰/۱۲/۰۶,مرتضی حاجی حسینی
(),,۱۳۹۰/۰۷/۲۷ _ ۱۳۹۰/۰۷/۲۷,مرتضی حاجی حسینی
(),,۱۳۹۲/۰۲/۲۶ _ ۱۳۹۲/۰۲/۲۶,مرتضی حاجی حسینی
|
جستجو:
|
طرحی نو از اصول و مبانی منطق با معرفی دو نظام منطقی غیرکلاسیک، ویرايش دوم با اصلاحات و اضافات,دانشگاه اصفهان,۱۴۰۱,مرتضي حاجي حسيني
طرحی نو از اصول و مبانی منطق و دو نظام منطقی غیرکلاسیک,دانشگاه اصفهان,۱۳۹۶,مرتضی حاجی حسيني
آ شنائی با منطق گزاره ها,نقش مانا,۱۳۸۰,مرتضی حاجی حسینی
جستجو:
|
جستجو:
|
جستجو:
|
|
شماره درس نام درس زمان ارائه مکان ارائه تاریخ امتحان زمان امتحان
۰۹۸ منطق جدید ۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ شنبه ۱۰:۰۰-۱۲:۰۰
۱۰۰ فلسفه منطق ۱ ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ چهارشنبه ۱۰:۰۰-۱۲:۰۰
۲۳۸ منطق جدید ۱ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ چهارشنبه ۱۰:۰۰-۱۲:۰۰
اصول اخلاقی کلاس های درسی

اصول اخلاقی کلاس:

o دانشجو و استاد لازم است راس ساعت در کلاس حاضر شوند. دیر آمدن به منزله عدم احترام به حقوق دیگران است. اگر دیر آمدن به یک رویه ثابت در رفتار یک دانشجو تبدیل شود استاد حق دارد به او تذکر دهد يا از ورود او به کلاس ممانعت کند

o صحبت در کلاس تنها در موارد ضروری و مرتبط با درس قابل قبول است

o لازم است هم استاد و هم دانشجو تلفن همراه خود را قبل از ورود به کلاس خاموش کنند. بی صدا کردن موبایل و پاسخ به پیامک ها در طول کلاس پذیرفته نیست. در صورتی که تلفن فردی در کلاس زنگ بزند استاد حق دارد از فرد ياد شده بخواهد كه كلاس را ترك كند.

o فقط خوردن آب در کلاس مجاز است

o ترک کلاس در وسط درس صرفا برای موارد ضروری مجاز است.

o در صورتی که دانشجو برای حضور درکلاس دارای مشکلات خاص یا محدودیت هایی است لازم است در آغاز ترم با استاد هماهنگ کند.
o حضور دانشجویان ترم های پایین در کلاس های درس ترم های بالا ممنوع و حضور دانشجویان ترم هاي بالا در کلاس هاي درس ترم هاي پايين فقط با هماهنگي قبلي و کسب اجازه از استاد درس مجاز است.
o حضور دانشجویان سایر گرایش های فلسفه یا سایر رشته ها در کلاس های درس تنها با هماهنگي قبلي و کسب اجازه از استاد درس مجاز است.
تذکر:
اخذ درس معرفی به استاد با اینجانب فقط در درس هایی مجاز است که ارائه آن در دو سال اخیر به عهده اینجانب بوده است.

انتظارات استاد از دانشجو:

 

o حضور به موقع همراه با آمادگی و مطالعه قبلی کتاب و مشارکت فعال در مباحث کلاس

o مطالعات مقالات و متونی که به عنوان متن مکمل برای درس معرفی می شود

o کسب توانایی و مهارت برای حل مسائل منطقی

o تقویت نقاط ضعف دانشجو در زمینه های منطق ریاضی به عنوان ابزار اصلی تدریس در اين درس

o انجام به موقع تکالیف درسی

انتظارات دانشجو از استاد:

o حضور به موقع استاد در کلاس

o حضور در ساعات راهنمایی در دفتر

o صبوری در پاسخگویی به سوالات دانشجو در کلاس و در دفتر

o رعایت احترام و تکریم شخصیت دانشجو

o هویت بخشی و تقویت مهارتهای استدلالی دانشجویان

o پرمحتوا و جذاب بودن کلاس‌ها

o آمادگی استاد برای تدریس در هر یک از جلسات کلاس

دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: ۸۱۷۴۶۷۳۴۴۱
تلفن: ۲۶۴۰-۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۸ تلفکس: ۰۳۱۳۶۶۸۷۳۹۶
Powered by DorsaPortal
اندازه فونت
بزرگنمایی
عدم نمایش تصاویر
تضاد رنگ
سیاه و سفید
بازنشانی