۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری مراسم هفتم زنده یاد دکتر سید جواد امام جمعه زاده در دانشگاه اصفهان

مراسم هفتم زنده یاد مرحوم دکتر سید جواد امام جمعه زاده با حضور سرپرست دانشگاه، هیات رییسه، استادان، کارکنان و خانواده آن مرحوم در محل مصلی الغدیر دانشگاه اصفهان برگزار شد.


مراسم هفتم زنده یاد مرحوم دکتر سید جواد امام جمعه زاده با حضور سرپرست دانشگاه، هیات رییسه، استادان، کارکنان و خانواده آن مرحوم در محل مصلی الغدیر دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 

یه گزارش وب سایت خبریuinews  دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر امام جمعه زاده استاد فرهیخته گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: شخصیت فرهیخته و بزرگوار زنده یاد دکتر امام جمعه زاده، محبوب قلب ها و دل های همه دانشگاهیان شده و مایه افتخار برای کشور عزیزمان و  استان اصفهان است.

دکتر هرسیج در ادامه افزود: سوال این است که آن مرحوم بزرگوار چه ویژگی هایی داشته که همه دوستان به محض شنیدن خبر درگذشت ایشان در غم از دست دادن آن استاد فرهیخته اشک ریختند.

سرپرست دانشگاه اصفهان در ادامه به بیان ویژگی های منحصر به فرد آن مرحوم پرداخت و تصریح نمود: یکی از ویژگی های آن مرحوم،این است که از سلاله پاک و مطهر نبی اکرم(ص) و همچنین منتسب به خاندان بزرگ روحانیت بودند.

دکتر هرسیج در ادامه افزود: از دیگر صفات والای شخصیتی آن مرحوم، ویژگی های اکتسابی است که خودشان در مقام عمل دریافت کردند که همه جزئی از خصوصیت های بارز آن شخصیت بزرگوار است که می تواند به عنوان یک الگو برای همه ما باشد.

وی همچنین مهمترین ویژگی آن مرحوم را رحیم بودن دانست و افزود: همواره انسانی خوش رو، خوش اخلاق،اهل مشورت، صبور، فصیح وبلیغ ، ، مدیری پاک و سالم و استادی فرهیخته بود که قدرت جذب افکار داشت و مطالب را به آسانی به مخاطبان انتقال می داد و پاکی و نیکی در سرشت ایشان نهادینه شده بود.

دکتر هرسیج در ادامه اظهار داشت: ما دانشگاهیان یک فرد برجسته و ممتاز که می توانست منشا خیر و اثر بیشتر برای دانشگاه باشد را از دست  دادیم و این غم برای من که دوستی دیرینه با ایشان داشتم بسیار سنگین است.

سرپرست دانشگاه تصریح نمود: آن مرحوم علی رغم همه بیماری ها، کوچک ترین جزع و فزع نکرد و همیشه عذرخواه خانواده بود که باعث زحمت برای آن ها شده است. او از جمله کسانی بود که خداوند را به عینه در حیات خود دریافته بود و رضایت حق برای او از هرچیزی بالاتر بود و در تمام حیاتش خداوند را مد نظر قرارداده بود. ضمن این که اهل صبر بود دیگران را نیز به صبر و آرامش دعوت می کرد. اهل انفاق بود و از آن چه بیشتر دوست داشت انفاق می کرد. وی پدید آمدن مشکلات را فرصتی برای خدمت به خلق خدا می دانست و با تمام وجود در حل مشکلات دیگران گام بر می داشت.

دکتر هرسیج در ادامه همه این ویژگی های منحصر به فرد را برآمده از دینداری عمیق زنده یاد دکتر امام جمعه زاده قلمداد نمود و اظهار داشت: ما عالم ربانی کم داریم و امروز به روابط عمومی دانشگاه توصیه می شود اقدام به تدوین زندگینامه افراد فرهیخته دانشگاه نمایند و این آثار مکتوب را در اختیار دانشجویان قرار بدهند تا از خصایل شایسته اخلاقی این بزرگواران همه بهره مند شوند.

سرپرست دانشگاه اصفهان همچنین ضمن اشاره به درجه والای علمی، توانمندی در مدیریت و ایمان و تقوی بی نظیر دکتر امام جمعه زاده اظهار داشت: اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم باید راه ایشان را ادامه بدهیم و تا فرصت داریم در این دنیا چنان رفتار کنیم که در آن دنیا مدیون افراد پاک نباشیم.

گفتنی است در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اعضای هیات علمی و کارکنان  برگزار شد، دکتر خسروشاهی و دکتر بصیری نیز به تشریح ویژگی های منحر به فرد زنده یاد دکتر امام جمعه زاده پرداختند . این برنامه با مداحی آقای رضائیان از ساعت 9.30 تا 11 صبح در محل مصلی الغدیر دانشگاه اصفهان برگزار شد.   

 
 
 
 
تاریخ:
1400/08/30
تعداد بازدید:
5913
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal