۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و شرکت گاز استان

تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت گاز استان به منظور توسعه همکاری و بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در زمینه مصرف بهینه گاز طبیعی بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه و شرکت گاز استان به نمایندگی مهندس سید مصطفی علوی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ، منعقد و امضا شد.


تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت گاز استان به منظور توسعه همکاری و بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در زمینه مصرف بهینه گاز طبیعی بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه و شرکت گاز استان به نمایندگی مهندس سید مصطفی علوی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ، منعقد و امضا شد.

به گزارش وب سایت خبری uinews این تفاهم نامه با محوریت همکاری های مشترک آموزشی،پژوهشی، فرهنگی و اجرایی در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز، ارایه خدمات مطلوب و بهینه سازی سیستم های احتراق در موتورخانه های دانشگاه اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی و مدیریت مصرف گاز، فی مابین دانشگاه اصفهان و شرکت گاز استان منعقد و امضا شد.

 

دکتر طالبی رییس دانشگاه اصفهان در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه طی سال های اخیر مدیریت دانشگاه اقدامات بسیار خوبی در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی، مواد و حفظ محیط زیست ،انجام داده است.

وی در ادامه افزود:  با اجرای طرح جمع‌آوری و پساب خاکستری در دانشگاه اصفهان حدود 200 هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود.

دانشگاه اصفهان با حدود 280 هکتار زمین و بیش از  70 سال قدمت یکی از مهم‌ترین دانشگاه های کشور است و با توجه به این موضوع که خیلی از ساختمان‌های این دانشگاه قدیمی هستند، موضوع اتلاف انرژی یکی از چالش های اصلی در زمینه مدیریت سبز دانشگاه به حساب می آید.

رییس دانشگاه تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دانشگاه در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی، سیستم ذخیره‌سازی سرمایش یا آیس بانک در موتورخانه‌های دانشکده‌های زیست شناسی و علوم تربیتی جدید است که اساس کار این سیستم به این صورت است که در ساعاتی از شبانه روز و عموماً" شب ها که سیستم سرمایش ساختمان در حال کارکردن حداقل یا آماده باش به سر می برد، آیس بانک با تولید و ذخیره سازی یخ مقدار زیادی از انرژی برودتی را در خودش ذخیره می کند و سپس در اوج ساعات مورد نیاز عمدتاً" ظهر و عصر تابستان با آزاد سازی برودت ذخیره شده علاوه بر کمک به سیستم سرمایش باعث پیک مصرف و نهایتاً" با کوچک‌تر شدن و کاهش دستگاه ها نقش به سزایی در مصرف انرژی و کاهش هزینه دارد.

 دکتر طالبی بیان داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکلات کمبود آب، همچنین با توجه به وسعت فضای سبز دانشگاه و خطر خشک شدن درخت‌ها موضوع استفاده از آب خاکستری از اهمیت زیادی برخوردار است که با این طرح در مجموع حدود 200 هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود.

رییس دانشگاه افزود: از دیگر مباحث صرفه جوئی انرژی می توان استفاده از لامپ های فوق کم مصرف در ساختمان ها، هوشمند سازی موتورخانه ها، نصب سختی گیرهای الکترومغناطیسی در موتورخانه ها و اجرای شبکه زهکشی، تفکیک زباله ها و ... به منظور بازیافت مواد، حذف کاغذ، الکترونیکی نمودن اسناد، مکاتبات و غیره دانست که در دانشگاه اجرا شده است.

 

شایان ذکر است دکتر زینلیان مدیر دفتر فنی دانشگاه نیز ضمن ارایه گزارش مبسوطی از عملکرد دانشگاه در خصوص مصرفه بهینه انرژی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور در زمینه های مختلف رتبه های خوبی را به خود اختصاص داده است.

 دانشگاه اصفهان توانسته است در فهرست مؤسسه های برتر نظام رتبه بندی گرین متریک قرار بگیرد. گرین متریک از شش شاخص کلیدی مکان و زیرساخت، سیاست های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه بندی مؤسسه ها استفاده می نماید که خوشبختانه دانشگاه اصفهان در بین دانشگاه های کشور جز رتبه های برتر این نظام رتبه بندی است.

دکتر زینلیان همچنین در خصوص هوشمند سازی موتورخانه ها، زه کشی آب، پسماند آب های خاکستری و سایر اقدامات دانشگاه اصفهان توضیح و تصریح نمود: امیدواریم با گسترش همکاری های بین دانشگاه و شرکت گاز استان، پیشرفت های بیشتری حاصل شود و الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه ها باشیم.

 

 لازم به ذکر است، مهندس سید مصطفی علوی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان نیز به تشریح وضعیت و عملکرد گاز استان اصفهان با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه گاز طبیعی پرداخت و تصریح نمود: از دانشگاه اصفهان انتظار داریم به عنوان بزرگترین مرکز علمی استان برای حل مشکلات مصرف گاز استان، ورود کنند و با استفاده از ظرفیت های غنی علمی خود به شرکت گاز کمک نمایند.

گفتنی است این تفاهم نامه در 7 ماده ، روز دوشنبه 19 مهر 1400ساعت 8 صبح در محل تالار دکتر رزمجو دانشگاه اصفهان منعقد و امضا شد.

 

 
تاریخ:
1400/07/19
تعداد بازدید:
5409
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal