۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

ارتقای علم و فناوری رمز، مبتنی بر توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص

رییس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران بر ارتقای علم و فناوری رمز مبتنی بر توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص دانشگاهی تاکید نمود.


رییس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران بر ارتقای علم و فناوری رمز مبتنی بر توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص دانشگاهی تاکید نمود.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران تحولات دیجیتالی را واقعیت امروز جامعه دانست و بر نقش حمایتی دانشگاه در زمینه سازی پیشرفت و توسعه این تحولات تاکید نمود. وی در ادامه افزود: حرکت جوامع به سمت تحولات دیجیتالی غیر قابل انکار است و برای ارتقای علم و فناوری رمز، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص ضرورت دارد.

دکتر طالبی، هدف انجمن رمز را گسترش و پیشبرد و ارتقاء علم و فناوری رمز و امنیت فضای تبادل اطلاعات و کمک به توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های مربوطه دانست.

 رییس دانشگاه همچنین اظهار داشت: برگزاری هر کنفرانس علمی دارای بعد مقطعی و بعد بلند مدت است که همواره آغازی برای ادامه فعالیت های علمی محسوب می شوند.

وی کنفرانس های علمی را تولید کننده هایی برای ادامه فعالیت های آینده دانست که با ایجاد شبکه های علمی راه های معرفی نظرات و ایده های جدید در رشته های مختلف را هموارتر نموده و  محلی برای تبادل نظرات و آشنایی بیشتر محققان می باشند.  

دکتر طالبی ضمن بیان ظرفیت های بلقوه دانشگاهی تصریح نمود: شکل گیری هسته های بزرگ علمی مبتنی بر همکاری اساتید در حوزه های مختلف علمی با یکدیگر است که با ایحاد شبکه های علمی، ظرفیت بلقوه خود را به منصه ظهور می گذارند.

 

به گفته رئیس دانشگاه اصفهان در داخل کشور ظرفیت بالقوه خوبی وجود دارد که راس آن منابع انسانی است که شامل سرمایه عظیمی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد.

رئیس دانشگاه اصفهان از همکاری بین رشته ای برای تحقق بهتر در این حوزه نام برد و افزود: رشته های مختلف  به مسئله رمز می پردازند و امروزه این حوزه تنها محدود به رشته مخابرات نیست. در این زمینه نقش نظریه های ریاضی در تحقیقات بلند مدت، بحث کاهش خطا و آمار مطرح می شود که متخصصین مختلف مکمل هم شده و در بهبود آن فعالیت می کنند.

دکتر طالبی در ادامه ضمن بیان این مهم که دانش مرز جغرافیایی ندارد ، خواستار ایجاد کارهای تحقیقاتی تیمی، مبتنی بر تفکرات فرا دانشگاهی و فراملی شد و بر پیوند علوم در راستای توسعه فناوری و رفاه جوامع تاکید نمود.

 


 
شایان ذکر است، دکترحمید ملا دبیر علمی کنفرانس نیز ضمن ارایه گزارش مبسوطی از برنامه های این کنفرانس دو روزه اظهار داشت:  28 مقاله از 83 مقاله ارسالی در این کنفرانس پذیرش شد و در کنفرانس امسال مقالات علمی متنوعی در محورهای مختلف مورد پذیرش قرار گرفته و ارائه می شود. به طور خاص برگزاری ده نشست برای کنفرانس برنامه ریزی شده که در هر نشست چندین مقاله علمی پذیرفته شده ارائه می­شود و همچنین در برخی از نشست­ها سخنرانان مدعو یا کلیدی داخلی یا خارجی به تناسب موضوع نشست سخنرانی خواهند کرد. دبیر علمی افزود: نشست های موضوعی کنفرانس عبارتند از:تحلیل نظری و کانال جانبی رمزهای متقارن،پیاده‌سازی الگوریتم‌های رمزنگاری و امنیت سخت‌افزاری،کاربردهای زنجیره قالب‌ها و کنترل دسترسی پروتکل‌های امنیتی،نهان‌نگاری و رمزگذاری تصاویر،امنیت شبکه،مبانی رمزشناسی،امنیت رایانش،کاربرد یادگیری ماشین در امنیت و امنیت شبکه انرژی است

دکتر ملا تصریح نمود: به طور خاص کنفرانس امسال میزبان پروفسور الیزا برتینو، عضو هیئت علمی دانشگاه پردو آمریکا (با ارائه سخنرانی کلیدی در موضوع امنیت اینترنت اشیاء)، دکتر پتروس والدن عضو هیئت علمی دانشگاه ادینبرو اسکاتلند (با ارائه سخنرانی کلیدی در موضوع امنیت سایبری در عصر کوانتوم) و پروفسور وینسنت رایمن عضو هئیت علمی دانشگاه لوون بلژیک (با موضوع سخنرانی احراز اصالت سامانه ماهواره‌ای گالیله) است.

وی گفت: سه کارگاه نیز با عناوین «بازار محصولات و خدمات امنیتی در حوزه اینترنت اشیا»، «امنیت اینترنت اشیا صنعتی» و «کارگاه رمزنگاری خم بیضوی چالش ها و راهکارها» برگزار می شود.

دکتر ملا اظهار داشت:  همچنین در روز اختتامیه کنفرانس نیز مراسم اعطای جایزه دکتر برنجکوب معرفی می شود که برگزیدگان علاوه بر تندیس ویژه جایزه دکتر برنجکوب جایزه نقدی نیز دریافت خواهند کرد.

گفتنی است،  هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در تاریخ دهم و یازدهم شهریورماه به همت انجمن رمز ایران و با حضور دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه ،دکتر بهروز ترک لادانی دبیر کنفرانس، دکتر حمید ملا دبیر علمی کنفرانس، دکتر بهروز شاهقلی دبیر اجرایی کنفرانس ، دکتر علی بهلولی مسئول برگزاری کارگاه های علمی کنفرانس و خانم هنگامه عباسی مسئول دبیرخانه کنفرانس، به صورت مجازی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 
تاریخ:
1400/06/10
تعداد بازدید:
5747
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal