۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
FA
دانشگاه اصفهان

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه اصفهان در پی ترور شهید محسن فخری زاده

بسیج اساتید دانشگاه اصفهان در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده، پیام تسلیتی صادر نمود.

 

بسیج اساتید دانشگاه اصفهان در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده، پیام تسلیتی صادر نمود.

متن بیانیه به شرح زیر است:

                                     بسم الله القاصم الجبارین

بیانیه بسیج استادان دانشگاه اصفهان به مناسبت جنایت عوامل بیگانه در ترور پسابرجامی دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور دکتر محسن فخری زاده

1- قدر مسلم ملت بزرگ و آگاه ایران مطلعند که رژیم صهیونیستی متوحش و ضد بشری و مقامات کاخ سیاه به شدت از رشد و ارتقاء صنایع هسته ای، موشکی و دفاعی ایران در هراسند؛ لذا راهبرد ترور دانشمندان دست اندرکار را در برنامه تدافعی خود قرار داده اند، هر چند که اندیشه، نو آوری و نتیجه تلاش خستگی ناپذیر دانشمندان شهید هسته ای و دفاعی به جوانان دانشمند، مبتکر، با نشاط وبا ایمان منتقل شده و لذا عملیات بزدلانه و کور تروریستی مانع از ادامه راه پیموده شده به راهبری پیشوای فرزانه و حکیم انقلاب نمی شود.

2- از سازمان های متولی امنیت کشور انتظار می رود در اسرع وقت آمران و مباشران این عمل جنایت آمیز را شناسایی و از قوه قضائیه در خواست می نماییم که جانیان متوحش را به اشد مجازات عبرت آموز برساند.

3- پس از عهد شکنی های آشکار آمریکا و اروپا در توافق برجام واستمرار وإعمال تحریم های شدیدتر اقتصادی و از طرفی  پیام های وسوسه  انگیز برای ادامه برجام واز طرفی دیگر ترور دانشمندان، از متولیان سیاست خارجی مصرانه می خواهیم از رفتارهای منفعلانه پرهیز نمایند و با صراحت و شجاعت از حقوق ملت ایران در ارتقاء دانش صلح آمیز هسته ای و  دفاعی وبازگشت مطالبات مالی انباشته شده در آمریکا و سایر کشورها دفاع نمایند .

4- از مسؤلان دفاعی و هسته ای کشور تقاضا داریم مسیر طی شده دانشمندان شهید در ارتقاء صنایع هسته ای و دفاعی با سرعت بیشتر تداوم یابد .

5- در روش های حفاظتی از افراد هدف باید بازنگری شود؛ همه را در یک سطح دیدن و با یک شیوه حفاظت کردن، باعث آسیب های جبران ناپذیر و جدی می شود. ضرورت تشدید محافظت و تجدید نظر در راهبردهای حفاظتی دانشمندان هسته ای و دفاعی به عنوان سرمایه های ملی برای همگان امری مسلم و انکار ناپذیر است.

6- با توجه به امکان نفوذ در همه سازمان های دولتی و مراکزی که در معرض تهدید امنیتی هستند، تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

                                                                     نهم آذر نود و نه

                                                       بسیج استادان دانشگاه اصفهان

 

تاریخ:
1399/09/09
تعداد بازدید:
7592
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal